Fundacja Wsparcia Finansowego Emerytów „Złoty Emeryt” jest Fundacją ogólnopolską z siedzibą w Rzeszowie. Fundacja powstała w 2021 roku z inicjatywy Janusza Kaszyckiego, który jest równocześnie Fundatorem i Założycielem Fundacji.
Prezesem Zarządu Fundacji jest Pan Janusz Kaszycki.
W miesiącu wrzesień 2023 roku Fundacja otrzymała Status Organizacji Pożytku Publicznego, nadany przez Sąd Rejonowy w Rzeszowie i uprawniający do otrzymywania 1,5 % podatku w ramach rozliczania PIT z możliwością refundacji wydatków ponoszonych przez emerytów i osoby w wieku emerytalnym.
Misją Fundacji jest udzielanie pomocy finansowej emerytom i osobom w wieku emerytalnym w ramach:
–założenia oraz bezpłatnego prowadzenia subkont emerytów i osób w wieku emerytalnym umożliwiających gromadzenie środków finansowych i refundację wydatków związanych z kosztami ich utrzymania;
– refundacji wydatków związanych z kosztami utrzymania emerytów i osób w wieku emerytalnym realizowanych wyłącznie do wysokości środków zgromadzonych na subkoncie przez danego Beneficjenta.
Refundacja wydatków związanych z kosztami utrzymania i zaspokojeniem bieżących potrzeb emerytów i osób w wieku emerytalnym obejmuje przede wszystkim:
- refundację bieżących potrzeb życiowych obejmujących artykuły żywnościowe, środki czystości i higieny, naprawa i wymiana sprzętu AGD itp;
- refundację opłat czynszowo-lokalowych oraz zużycia mediów w obiektach mieszkalnych (prąd, gaz, woda, internet, telefon);
- refundację kosztów przejazdu obejmujących paliwo, naprawy pojazdów i ich ubezpieczenie;
- refundację ponoszonych opłat związanych z leczeniem i obejmujących w szczególności: zakup leków i sprzętu medycznego, kosztów przejazdu na leczenie, kosztów leczenia oraz kosztów pobytu w ośrodkach leczniczych;
- refundację w zakresie pokrycia kosztów związanych z zapewnieniem opieki nad emerytem obejmujących przede wszystkim: odpłatną opiekę medyczną i rehabilitację, odpłatny pobyt w domach opieki, domach seniorów, domach spokojnej starości.
- Wysokość refundacji (zwrotu poniesionych wydatków przez Beneficjenta) prowadzona będzie do wysokości środków zgromadzonych na subkoncie.
Głównym założeniem Fundacji w zakresie refundacji kosztów ponoszonych przez emerytów i osób w wieku emerytalnym jako Beneficjentów jest ich wola w zakresie wydatkowania środków zgromadzonych na ich subkoncie, które muszą być zgodne ze statutem Fundacji zgodnie z motto ” Emeryt najlepiej wie jakie ma potrzeby”.
Mając świadomość dużych potrzeb Członkowie Zarządu Fundacji oraz Członkowie Rady Fundacji w ramach podjętych uchwał od momentu powstania Fundacji do dnia dzisiejszego zrzekli się jakichkolwiek wynagrodzeń w związku z pełnionymi funkcjami i wkładają bezpłatnie własne siły i środki dla zabezpieczenia jej funkcjonowania.
Fundacja pisma i wnioski o wsparcie złożone przez nieuprawnione osoby jak i osoby nie posiadające założonych subkont na podstawie zawartego Porozumienia wraz z Regulaminem dofinansowania pomiędzy Beneficjentem (emerytem lub osobą będącą w wieku emerytalnym) a fundacją pozostawia bez rozpatrzenia.